Hacar Elektrotechniek, onder leiding van Danny Holla, staat bekend als een betrouwbare partner voor elektrotechnische installaties voor woningcorporaties, vastgoedbeheerders en VvE’s.
Het bedrijf biedt een breed scala aan diensten, waaronder installatie en onderhoud van noodverlichting, intercomsystemen, camerabewaking en meer. Met een focus op duurzaamheid en toekomstgerichte oplossingen, zoals ledverlichting en laadpalen, zorgt Hacar voor innovatieve en milieuvriendelijke elektrotechnische diensten.
Ontdek in deze klantcasus hoe afhankelijk Hacar is van een internetverbinding en hoe zij met behulp van Geuzenet de back-up hebben geregeld.
Allereerst, zou je kort wat willen vertellen over jullie bedrijf en de branche waarin jullie actief zijn?
Wij zijn een elektrotechnisch installatiebedrijf en dat betekent dat wij eigenlijk service en onderhoud doen binnen de elektrotechniek voor een aantal klanten. We hebben monteurs buiten op de bussen en een deel van de mensen werkt hier op kantoor en verzorgen de planning en administratie.
Welke specifieke uitdaging hadden jullie met de internetverbinding die jullie voorheen hadden?
De grootste uitdaging die wij hebben is de bereikbaarheid. En dat heeft alles te maken met de werkbonnen die wij hebben. En in datzelfde systeem moeten de planners werken. Dus alles wat je nu doet moet digitaal zichtbaar zijn. Dat heeft alles te maken met de hoeveelheid spoedmeldingen die wij op een dag doen. Dus als er vandaag iets gebeurt, dan moet een monteur binnen een no time bereikbaar zijn, dat zijn werkbon geüpload wordt dat hij die kan invullen. Dus je bent onwijs afhankelijk van internet? Zeker.
Wat heeft er toe geleidt dat jullie voor Business Internet van Geuzenet hebben gekozen, boven andere opties die mogelijk in de markt beschikbaar waren?
Recensies die wij gekregen hebben. Een aantal mensen die wij hoog hebben zitten die gaven dat aan. De garantie van de dekking dat is uiteindelijk waar wij op aan zijn geslagen.
Hoe was jullie ervaring met de installatie van Business Internet oplossing van Geuzennet?
Ja, echt jaloersmakend goed.
Kun je daar iets meer over vertellen?
Die jongens kwamen binnen. In eerste instantie wordt er bij de intake veel gevraagd. Dus de gegevens aanleveren waardoor je merkt dat de monteurs die binnen komen weten waar ze naar zoeken. Vragen naar herkenningspunten, ik zoek dit, waar is dat precies? Binnen “no time” waren ze weg omdat de voorbereiding gewoon goed was. Dat is uiteindelijk waarop het valt of staat. Dit is ook ons eigen werkpatroon. Dus vandaar dat jullie het jaloers makend goed doen.
Welke verbeteringen in internetsnelheid en connectiviteit ervaren jullie sinds de implementatie van de Geuzenet oplossing?
Dat is voor ons wat lastiger, wij hebben het als backup ingeregeld. Wij hebben wel 100% stabiliteit sindsdien. Het is niet meer uitgevallen. We moeten wel eerlijk zijn omdat we niet weten of de primaire verbinding down was en de backup is aangesproken. Maar het gevoel van zekerheid hebben we behaald.
Hoe heeft Business Internet van Geuzenet jullie dagelijkse bedrijfsvoering beïnvloed?
Zekerheidstelling, uiteindelijk is dat wat het verschil maakt. Op het moment dat hier op kantoor mensen stilzitten, dan heb ik gelijk een man of 16 stil staan. En die doen allemaal 3-4 monteurs. En reken maar uit hoeveel mensen er dan niet meer productief zijn. Dat kost een hele hoop geld.
Welke ervaringen kan je delen over de klantenservice en de technische ondersteuning van Geuzenet?
De klantenservice is beginnen bij het begin. Dus je stuurt een mail met vragen tot de mogelijkheden. Die werken super, snel opgepakt en klantvriendelijk. Toen ik wat stil werd kwam Geuzenet weer in de lucht. Dus ik denk dat dat model helemaal goed is, dat ze er goed bovenop zitten en niet op een “pusherige” manier. Dus het is niet van als je nu tekent dan of als je nu niet tekent dan. Technisch heb ik net gezegd, de ontwikkeling was helemaal goed. En de uitleg, het is een materie waar ik zelf nul verstand van heb, maar de uitleg, dus de vragen die ik had werden gewoon professioneel beantwoord.
Dan je algemeen toevredenheid. Hoe toevreden ben jij over de prestatie voor Geuzenet en oplossingen? En zou je deze aanbevelen aan anderen en waarom?
Als ik een cijfer moest geven, ging ik voor de 8. En ik zou het zeker aanbevelen aan anderen. Als ik dan een aanbeveling mag doen, dan zou ik ze adviseren dat ze een nog de complete business case aan de voorkant maken. Dus wat heb je nu? Waar loop je tegenaan? Waar verwacht je problemen? Om misschien een nog meer toekomstgerichte oplossing te kunnen bieden. Dus focus op de mogelijkheden, omdat het zo’n veranderende markt is. Dat ze een beter beeld krijgen van de business die wij draaien om een totaal beeld te adviseren. Ik denk dat dat voor hun en voor ons van toegevoegde waarde had kunnen zijn.
Dus dan hadden we dus eigenlijk aan het begin iets meer door moeten vragen over de afhankelijkheid die jij ervaart ten aanzien van internet? Ja, precies en hoe het nu ingeregeld is, waar onze groeiplannen liggen, dat ze misschien wel dingen zien waarop ze ons nog beter kunnen adviseren. Daar hadden ze wellicht en misschien is dat niet waar maar dat is het gevoel dat ik dan heb.
Had jij een bepaald beeld bij 5G oplossingen? Was je er huiverig voor?
Ja. En dat is de algehele tendens. Dat je altijd hoort dat het niet 100 % dekking heeft. Dus dat is dan de angst die je hebt terwijl we juist zochten naar dekking. Dat is voor ons het meest essentiele. Dat was meer een onderbuikgevoel als dat dat ons heeft laten leiden. Maar in je achterhoofd zit dat wel.